Eerste integratie activiteit van het nieuwe schooljaar.
onze zoektocht begint op de bovenverdieping
in het eerste leerjaar vinden we ons 1 ste puzzelstuk
juf Veerle maakt kennis met ons en helpt ons bij de opdracht
ook juf Femke van het andere 1 ste leerjaar is blij om ons te leren kennen
hier vinden we ons 2 de puzzelstuk
in het werkatelier van Dennis vinden we ons 3 de puzzelstuk
wat een lange gangen!!!
bij juf Ilse in de sporthal ligt ons 4 de puzzelstuk verstopt
maar kijk een dikke duim
we hebben het gezocht en... gevonden!!!
Jacqueline helpt de directeur, zij werkt in het secretariaat
ook hier ligt een puzzelstuk waar wij naar op zoek gaan
heel veel dossiers en kasten vol documenten
onze eetzaal
waar wij heel lang moesten zoeken
zoveel tafels en stoelen!!!
in de keuken was het ook moeilijk
zo een grote keuken!!!
telkens als wij een puzzelstuk vonden
rijgden wij een kraal aan de ketting
als alle kralen op waren
hadden wij alle puzzelstukken gevonden en...
een grote zoektocht gehouden doorheen het nieuwe schoolgebouw
we leerden vele nieuwe ruimtes kennen
en de weg terug vinden naar onze klas
tijd om te puzzelen
meten
passen
zoeken
elkaar helpen
overleggen
raad vragen aan elkaar
ra ra ra
wie is dit?
bijna
draaien en keren
tot alle stukken in elkaar passen
het is gelukt!!!
de puzzel is een foto van
POMPOM
onze lieve klaspop
maar... waar is hij?
wij hebben hem in geen enkel lokaal gezien!
we vragen het aan de directeur
hij heeft iets gehoord dicht bij de deur
Integratie betekent zoveel als :
op regelmatige tijdstippen tijdens het schooljaar kennis maken met
het 1 ste leerjaar.
Om de kans te krijgen om te wennen aan de juffen van het 1 ste leerjaar en de werking in de basisschool.
Maar vooral om de drempel voor de kleuters zo laag mogelijk te maken, om niet bang te moeten zijn om de stap te zetten van kleuter naar schoolkind.
Onze
eerste activiteit was een zoektocht naar puzzelstukken om het nieuwe
gebouw te leren kennen en kennis te maken met de nieuwe, onbekende
lokalen.
Omdat wij vorig jaar in het bijgebouw ons klasje hadden.
Omdat wij vorig jaar in het bijgebouw ons klasje hadden.
Maar ook onze klaspop was verloren gelopen en zoek geraakt.
Onze 2 de opdracht was om Pompom terug te vinden!!!
onze zoektocht begint op de bovenverdieping
in het eerste leerjaar vinden we ons 1 ste puzzelstuk
juf Veerle maakt kennis met ons en helpt ons bij de opdracht
ook juf Femke van het andere 1 ste leerjaar is blij om ons te leren kennen
hier vinden we ons 2 de puzzelstuk
in het werkatelier van Dennis vinden we ons 3 de puzzelstuk
wat een lange gangen!!!
bij juf Ilse in de sporthal ligt ons 4 de puzzelstuk verstopt
maar kijk een dikke duim
we hebben het gezocht en... gevonden!!!
Jacqueline helpt de directeur, zij werkt in het secretariaat
ook hier ligt een puzzelstuk waar wij naar op zoek gaan
heel veel dossiers en kasten vol documenten
onze eetzaal
waar wij heel lang moesten zoeken
zoveel tafels en stoelen!!!
in de keuken was het ook moeilijk
zo een grote keuken!!!
telkens als wij een puzzelstuk vonden
rijgden wij een kraal aan de ketting
als alle kralen op waren
hadden wij alle puzzelstukken gevonden en...
een grote zoektocht gehouden doorheen het nieuwe schoolgebouw
we leerden vele nieuwe ruimtes kennen
en de weg terug vinden naar onze klas
tijd om te puzzelen
meten
passen
zoeken
elkaar helpen
overleggen
raad vragen aan elkaar
ra ra ra
wie is dit?
bijna
draaien en keren
tot alle stukken in elkaar passen
het is gelukt!!!
de puzzel is een foto van
POMPOM
onze lieve klaspop
maar... waar is hij?
wij hebben hem in geen enkel lokaal gezien!
we vragen het aan de directeur
hij heeft iets gehoord dicht bij de deur
onze 2 opdrachten zijn gelukt!!!
knap gedaan
het was plezierig, we hebben fijn samengewerkt
en zijn veel te weten gekomen over ons nieuw schoolgebouw
knap gedaan
het was plezierig, we hebben fijn samengewerkt
en zijn veel te weten gekomen over ons nieuw schoolgebouw
Geen opmerkingen:
Een reactie posten